کد خبر: ۱۹۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
رئیس کل بانک مرکزی گفت: میزان تأمین ارز برای واردات، به رقم ۹.۴ میلیارد دلار رسیده که حدود پنج میلیارد دلار آن در نیما تأمین شده است.
ناطقان: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه شخصی خود نوشت: قبلاً نیز تأکید کردم، در اجرای سیاست‌های جدید ارزی در قبال صادرکنندگان و نقشی که در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی‌ها خواهند داشت و نیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز، خصوصاً آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی، شاهد منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اول سال تاکنون میزان تأمین ارز برای واردات، به رقم قابل توجه ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است که حدود پنج میلیارد دلار آن در نیما تأمین شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره نوسانات بازار ارز گفت: در مورد بازار ارز این نکته را بار‌ها تأکید کرده‌ام، عوامل سیاسی و بین‌المللی در شرایط تحریمی، در نوسانات بازار بی‌تأثیر نیستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هرکدام به سهم خود تا حدودی می‌توانند بازار ارز را متأثر سازند.

همتی تأکید کرد: با اطلاعی که از توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید در حال شکل‌گیری تجارت و کانال‌های مالی دارم، تأثیر آمد و رفت‌های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم، اما آن را تعیین‌کننده اصلی روند بازار ارز نمی‌دانم.

وی در ادامه پیام خود اضافه کرد: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد. وقتی واضعان‬ ‏حداکثر فشار تحریمی، به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می‌کنند، انصاف نیست، صحبت از دستکاری در نرخ ارز، برای توجیه آمد و رفت‌ها و مذاکرات می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی پیام خود نوشت: افتخار مهم بانک مرکزی، تداوم مقاومت در شرایط پیچیده تحریم، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین