کد خبر: ۲۰۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
وزیر مسکن و شهرسازی:
محمد اسلامی گفت : ساخت سالانه ۷۰۰ هزار مسکن جدید هدف ماست و با این کار امید به خانه دار شدن در شهرهای بزرگ به ۱۰ سال و در شهرهای کوچک به سه سال کاهش می یابد.
ناطقان: محمد اسلامی در برنامه نگاه یک افزود: در این مسیر طرح اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد ساختمانی هدف کمّی و تام هایی نظیر تأمین مسکن کارکنان دولت جزو الگوهای مختلف ساخت مسکن هستند.

وی گفت: طرح تام کاد (تأمین مسکن کارکنان دولت) منتظر تصویب در هیأت دولت است و شامل همه کارکنان دولت می شود که بخشی از حقوقشان تا پنج سال به صندوق تام کاد واریز می شود و بعد به مدت 15 سال اقساط اعیانی مسکن و پس از آن اقساط زمین پرداخت خواهد شد تا بار مالی روی دوش کارکنان دولت کمتر شود.

اسلامی افزود: این طرح به خصوص برای کارکنان جوان و خانه اولی ها سیاست مناسبی است و دغدغه آنها را برای تأمین مسکن کمتر می کند.

وی در خصوص وجود مسکن مازاد در کشور گفت: وقتی شما منابعی در اختیار دارید حق انتخاب دارید که وارد چه کسب و کاری شوید و کسب و کاری که امروز ما وارد آن شده ایم به خاطر ارزش افزوده آن در سال های گذشته بوده و گرایش غالب؛ ساخت خانه های بزرگ و لوکس بوده و بیش از نیمی از دو میلیون خانه مازاد از این جنس هستند اما باید سیاست های ما به گونه ای باشد که اولاً ساخت و ساز دست اهل فن باشد و ثانیاً این سیاست ها موجب تورم زایی نشود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مالیات بر خانه های خالی و عایدی سرمایه نیز گفت: وزارت راه معتقد است جریانی این سیاست را فقط در حوزه مسکن دنبال می کند که در صورت تصویب؛ سرمایه ها از بازار مسکن خارج می شوند و ما مخالف قانون عایدی بر سرمایه نیستیم اما ابزار آن را نداریم چرا که آمار و اطلاعات آن نزد دستگاه های مختلف نظیر سازمان ثبت املاک، شهرداری ها و مرکز آمار ایران است بنابراین ما با تشکیل ...

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین