کد خبر: ۲۵۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
معاون وزیر نیرو در امور برق با تاکید بر مدیریت مصرف برق و گاز برای حفظ وضعیت پایدار برق گفت: مصرف گاز خانگی ۸ برابر نیروگاه‌هاست و این موضوع محدودیت‌هایی در تامین گاز نیروگاه‌ها ایجاد کرد.
ناطقان: همایون حائری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص مدیریت مصرف برق در کشور گفت: در حال حاضر پنج هزار نفر از همکاران ما در صنعت نفت در قالب هزار و ۶۰۰ تیم، کارهای مدیریت انرژی را انجام می‌دهند تا به صرفه‌جویی مصرف برق در کشور کمک کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق تعدیل روشنایی جاده‌ها و بزرگراه‌ها و پایش ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس را از جمله اقدامات مدیریتی مصرف برق عنوان کرد و افزود: دراین زمینه با همکاران در بخش گاز و فراورده‌های نفتی همکاری‌های لازم برای تامین سوخت نیروگاه‌ها انجام شده است.

طبق توضیحات حائری روزهای پر مصرف برق در ایام تابستان است و برای تامین برق در ایام تابستان میزان مصرف سوخت نیروگاه‌ها تا ۲ برابر افزایش می‌یابد و برای بخش گاز، افزایش مصرف در ایام سرد سال و روزهای زمستان اتفاق می‌افتد به طوری‌که مصرف گاز در بخش خانگی تا ۳ برابر نسبت به تابستان افزایش پیدا می‌کند و این افزایش مصرف باعث کاهش سوخت به نیروگاها می‌شود.


معاون وزیر نیرو در امور برق با اشاره به اینکه مصرف گاز خانگی در حال حاضر ۸ برابر نیروگاه‌هاست تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد محدودیت‌هایی در تامین گاز نیروگاه‌ها ایجاد کرد که با هماهنگی انجام شده فعلا مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما نیاز به مدیریت مصرف گاز و برق داریم.

وی بیشترین مشکلات ایجاد شده را مربوط به بخش شمال برقی کشور اعلام کرد و افزود: متاسفانه گاز که سوخت نیروگاه‌هاست قابلیت ذخیره سازی ندارد، ولی با همکاری‌های انجام شده با همکاران در بخش گاز، مقرر شد قبل از اینکه محدودیت گاز به حد جدی برسد، اطلاع رسانی انجام شود.

حائری در مورد پیگیری خسارات واحدهای مختلف صنعتی، تولیدی و خانگی ضمن عذرخواهی از مردم گفت: در این مورد اطلاع‌رسانی انجام شده است و در صورت ایجاد خسارت در اثر قطعی و اختلالات این چند روز شبکه، افراد می‌توانند با مراجعه به بخش توزیع برق نسبت به دریافت خسارات اقدام کنند و جزئیات تکمیلی در این خصوص حتما اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین