کد خبر: ۲۶۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه خاموشی معابر افزایش تصادفات در برخی مقاطع را به دنبال داشت از تعیین سهم تقصیر برای سازمان‌های دخیل در این رابطه خبر داد.
ناطقان: سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع ترافیک پرداخت و اظهار داشت: وقتی محدودیت طرح ترافیک در ساعت ۱۶ به پایان می‌رسد افراد می‌توانند با وسیله‌نقلیه شخصی خود به هسته مرکزی وارد شده و با نزدیک شدن به زمان آغاز محدودیت تردد شبانه می‌خواهند پیش از ساعت ۲۱ به مقصد خود برسند که این موضوع منجر به ایجاد تراکم و حجم بالای بار ترافیکی در معابر می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: با تحلیل روزهای اخیر نسبت به سالهای گذشته و دوران قبل از کرونا مشخص شد که ترافیک شبانه در تهران تا ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است؛ البته چند سال اخیر یادمان نرفته که تهران ۶ ماه در ترافیک قفل می‌شد، یعنی آن زمان نه کرونا و نه محدودیت ترافیکی از ساعت ۲۱ وجود داشت و نه طرح ترافیک تا ساعت ۱۶ اجرا می‌شد، یعنی خیلی شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است؛ بنابراین به شهروندان تهرانی توصیه می‌کنیم ساعات تردد خود را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه اکنون در برخی مقاطع مجبور هستیم حتی خط‌ویژه را زیر بار ترافیک ببریم و به سایر وسایل‌نقلیه نیز اجازه تردد را از خط‌ویژه بدهیم، بیان کرد: توقف در کنار مراکز تجاری و مراکزی که مخصوصاً در مجاورت میادین اصلی قرار دارند، منجر به اختلال در ترافیک می‌شود که همکاران بنده مجبور می‌شوند در این نقاط هم اعمال قانون داشته باشند هم خودروها را با جرثقیل جابه‌جا کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت به بحث جرایم محدودیت های کرونایی پرداخت و اظهار داشت: تمام جرائم احتمال بخشودگی دارند، یعنی رانندگان وسایل‌نقلیه باید روال قانونی آن را طی کنند و از طریق مراجع مربوطه در تجدیدنظرها برای این کار اقدام کنند، فرقی نمی‌کند که جرایم رانندگی مربوط به محدودیتهای کرونایی باشد یا خیر.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به صدور مجوز تردد برای برخی ارگانها و سازمانها در ساعات محدودیت تردد شبانه، تصریح کرد: پس از اعمال محدودیت تردد شبانه، سازمانهای زیادی مانند ارگانهای امدادی و بهداشتی که نیاز به تردد شبانه داشتند، از طریق فرمانداری تهران، مجوز تردد اخذ کردند البته اگر اعمال قانونی برای این دسته از خودروها نیز صورت گیرد این جریمه از سیستم پاک خواهد شد.

وی درباره اجرای طرح موتوریار گفت: ما طرح موتوریار را جایگزین توقیف و انتقال موتورسیکلتهای مختلف به پارکینگ کردیم و آسیب‌های این طرح از انتقال موتور به پارکینگ کمتر بوده و همچنین کار اجتماعی خوبی است که می‌تواند بدون حاشیه‌های مختلف اجرا می شود؛ این طرح در ساعات مشخصی اجرا می‌ شود، مهم این است که روش را بازنگری کرده و آن را از یک روش پرحاشیه و پرمسئله به روشی جدید، با کمترین حاشیه و افزایش راندمان تبدیل کردیم.

 سردار حمیدی گفت: اگر راکب موتورسیکلت متخلف نخواست در طرح موتوریار شرکت کند، موتورسیکلت وی توقیف و توسط کفی (جرثقیل) به پارکینگ هدایت می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه تهران در سال گذشته رتبه نخست کشوری در کاهش تصادفات را به خود اختصاص داد، اعلام کرد: امسال نیز بیشترین کاهش کشته را در تصادفات بین شهرهای کشور شاهد هستیم.

وی درباره وضعیت خاموشی معابر و افزایش تصادفات شبانه اعلام کرد: خاموشی معابر آسیبی به ما زد و آن هم افزایش تصادفات در برخی مقاطع بود، برای تک تک موضوعات به وجود آمده با توجه به خاموشی معابر، پرونده تشکیل دادیم، برای سازمانهای دخیل در این رابطه سهم تقصیر تعیین کرده و پرونده‌ها را به مراجع قضائی ارسال کردیم اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات برگزار شده، از هفته گذشته وضعیت خاموشی معابر بهتر شده اما همچنان در برخی از مقاطع و معابر تاریکی گزارش شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین