کد خبر: ۳۲۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
وزیرخارجه آمریکا:
بلینکن که در مکزیک حضور دارد و در آنجا با رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کرده است - با نادیده گرفتن نقش مخرب آمریکا در مذاکرات مرتبط با برجام مدعی شد: «آنچه در هفته گذشته یا بیشتر در واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا دیده‌ایم، به وضوح یک گام به عقب است و چشم‌اندازی را برای توافق در کوتاه‌مدت، بعید می‌سازد.»
ناطقان: به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته ای، یک گام به عقب برداشته و حصول توافق را در کوتاه مدت «بعید» خواند.

بلینکن - که در مکزیک حضور دارد و در آنجا با رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کرده است - با نادیده گرفتن نقش مخرب آمریکا در مذاکرات مرتبط با برجام مدعی شد: «آنچه در هفته گذشته یا بیشتر در واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا دیده‌ایم، به وضوح یک گام به عقب است و چشم‌اندازی را برای توافق در کوتاه‌مدت، بعید می‌سازد.»

بلینکن همچنین افزود نمی‌تواند چارچوبی برای زمانی که فکر می‌کند امکان ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، ارائه دهد و مدعی شد ایران یا مایل نیست یا قادر به انجام آنچه برای دستیابی به توافق ضروری است، نیست.

آمریکا در سال 2018 و در زمان زمامداری دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین